Pressrelease - eGain och Victoria Park i utökat samarbete på fler

Victoria Park, med en total uthyrbar bostadsyta om cirka 650 000 m2, utökar sitt samarbete med klimatstyrning från eGain Sweden, likt många andra av Sveriges största fastighetsägare. Anledningen är ett fortsatt framgångsrikt samarbete kring energieffektivisering och de positiva miljöaspekter som medföljer.

eGain och Victoria Park har samarbetat sedan 2013 genom att eGain har levererat sin tjänst eGain forecasting™ till delar av Victoria Parks fastighetsbestånd i Linköping och Eskilstuna om totalt cirka 1 200 lägenheter – ett samarbete som nu utökas.

Det nu utökade samarbetet mellan Victoria Park och eGain medför att ytterligare 3 600 lägenheter motsvarande 250 000 m2 i Göteborg, Linköping, Kristianstad, Markaryd och Stockholm kommer få sin uppvärmning klimatstyrd genom eGains system. Detta kommer löpande medföra både energibesparingar och minskade utsläpp av koldioxid från totalt 4 800 lägenheter runt om i landet.

- 120 000 kg per år, det är vad Victoria Park ytterligare kommer att kunna reducera koldioxidutsläppen med, genom utökningen av samarbetet. Denna åtgärd innebär en årlig minskning av koldioxidutsläppen från våra fastigheter motsvarande utsläppen från cirka 1 000 flygresor för en person, tur och retur mellan Stockholm och Göteborg. Det är en viktig del i vårt totala miljöarbete, som vi väldigt glada för att kunna bidra med, och där eGain en värdefull partner för oss, säger Per Ekelund på Victoria Park.

- Från första dag så har Victoria Park och Per Ekelund med kollegor vart oerhört ambitiösa och framåt gällande energi- och miljöfrågor vilket är något som vi välkomnar. Att Victoria Park tillsammans med bland annat Fastighets AB L E Lundbergs, Einar Mattsson Byggnads AB, JM AB och Graflunds utökar sitt samarbete med oss är ett kvitto på att vi gör rätt saker, säger Martin Eksberg från eGain Sweden AB.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Per Ekelund, Fastighetschef, Victoria Park AB, Tel. 070-86 76 657
Martin Eksberg, Key Account Manager, eGain Sweden AB, Tel. 073-20 74 540

Se filmen om eGain forecasting™ på http://www.egain.se/

Besök vårt Pressrum på MyNewsDesk för mer information.

Ladda ner pressreleasen som en pdf här >>